وظایف و مسئولیت ها:
1. جمع آوری و بررسی اطلاعات مربوط به قیمت کالاها و خدمات، کالاهای انحصاری و محصولات داخلی و تعیین بهای آن ها.
2. برنامه ریزی و اقدام نسبت به توزیع کالاها و اموال خریداری شده موجود بر اساس خرید های صورت گرفته سازمان/موسسه.
3. اتخاذ تدابیر لازم در خصوص خرید یا فروش کالاها و ملزومات مورد نیاز سازمان/موسسه بر اساس مقررات حاکم و جاری.
4. هماهنگی جهت حمل و تحویل اجناس خریداری شده به انبار در مقابل اخذ رسید و قبض انبار.
5. همکاری در تهیه قراردادهای مربوط به خرید کالا و خدمات.
6.همکاری و مشارکت در طراحی و تدوین آیین نامه ها و دستورالعمل های انبارداری، خرید و تدارکات در مجموعه موسسه.
7. بررسی و کنترل وضعیت قیمت کالاهای مورد نیاز موجود در بازار.
8. پیگیری و کنترل امور مربوط به تنظیم اسناد اقلام خریداری شده طبق دستورالعمل و قانون مالی معاملاتی دانشگاه و تحویل اسناد به امور مالی جهت تسویه حساب.
9. کنترل و نظارت بر انبارداری کالاهای خریداری شده و انجام کلیه مراحل تحویل کالا به انبار و ثبت و نگهداری اسناد مربوطه.
10. اعمال نظارت عالیه بر خریدهای کلان واحدهای تابعه و ارائه گزارش های دوره ای به مقامات و مسئولین مربوطه.
11. استعلام و تهیه پیش فاکتور از شرکت های عرضه کننده کالا و خدمات مورد نیاز.
12. پیگیری و تهیه مدارک و مستندات خرید و ثبت سفارش.
13. گردآوری آمار و اطلاعات و گزارش های تخصصی پیرامون کلیه فعالیت های تدارکاتی، تجزیه و تحلیل آن و ارائه گزارش های تحلیلی و آماری.
13. ثبت اطلاعات برگزاری مناقصه ها و مزایده ها در پایگاه ملی اطلاع رسانی مناقصه ها.
14. انجام امور گمرکی و بیمه و ترخیص کالاهای خریداری شده از خارج کشور.
15. انجام کلیه امور تشریفات خریدها اعم از خریدهای داخلی و خارجی.
16. انجام کلیه امور تشریفات مناقصه ها و مزایده های دانشگاه.
17. خرید کلیه کالاهای ریالی و ارزی(اعم از مصرفی و غیر مصرفی) درخواستی سازمان/ موسسه.
18. پیگیری تامین منابع ارزی مورد نیاز موسسه جهت خرید تجهیزات و ملزومات خارجی.
19. پیگیری تامین و تخصیص ارز جهت خریدهای خارجی با نظر مسئولین ذی ربط.
20. پیگیری انجام امور خریدهای خارجی از مرحله تخصیص ارز تا ترخیص کالا و تحویل به متقاضی.
21. مدیریت خرید و تدارک اقلام، ملزوماتو تجهیزات مورد نیاز در دفتر مرکزی.
22. انجام امور مرتبط جهت سفرهای داخلی و خارجی مسئولین و مدیران موسسه از جمله تهیه بلیت، ویزا، پاسپورت، اقامت و امثالهم با هماهنگی ادارات مربوطه.
23. مکاتبه و مذاکره با شرکت های عرضه کننده داخلی و خارجی.
24. توانایی تحقیق و سنجش بازار بر اساس قیمت، کیفیت، خدمات پشتیبانی و پاسخگویی.
25. آماده سازی، نگهداری و بروز رسانی سیستماتیک(به صورت فیزیکال و دیجیتال) تاریخچه و اطلاعات خریداری شده، هزینه خرید، دریافت ها و نحوه عملکرد محصولات خریداری شده
26. طراحی و تدوین بانک اطلاعات تخصصی تامین کنندگان دارای صلاحیت و توسعه و به هنگام سازی آ نها جهت بهره برداری در موسسات.
27.نظارت بر امور سفارش ها از جمله خرید و ترخیص کالاهای وارده در راستای گشایش اعتبار بر قوانین مقررات مربوط.
28. رسیدگی و بررسی اولیه اسناد هزینه تنظیم شده توسط کارپرداز و تایید و ارسال آن به حسابدار واحد.